News

Appsfactory´s tagesschau app awarded as Silver Winner at the Lovie Awards 2018

It’s official this week: Appsfactory will receive the silver award for the tagesschau app in the category “Apps, Mobile Sites & Podcasts / News & Entertainment“ at the 8th Lovie Awards at the British Film Institute (BFI) in London on November 15, 2018. The Lovies are the leading and most prestigious European award for excellence on the Internet. The innovative daily app is one of the most downloaded German news apps and, in close cooperation with the project team of ARD-Aktuell, was designed, programmed and graphically implemented by Appsfactory strategically.

 

Selected from more than 1,500 submissions of 33 countries

This year, Appsfactory is one of the happy winners of the 1,500 submissions from more than 33 countries, selected by the International Academy of Digital Art and Science (IADAS). The main focus of the award lies on the appreciation of Europe’s diverse and unique Internet community. The best internet and creative networks, content producers, cultural and political organizations as well as „bedroom bloggers“ are awarded annually. The Lovie Award is reflecting the rapid development of the internet in business and leisure by continuously amplifying both the jury and the individual competition categories.

 

Tagesschau app including vertical videos, chatbot search and machine learning

The conceptual innovations of the multi-award-winning tagesschau app are, on the one hand, full-screen videos of all the top news on the homepage in portrait format, that meet the most important usage requirements on smartphones. For formatting the videos, which are produced in 16: 9, Appsfactory had developed PICTACROP, a highly automated video cutting tool in addition to the CMS Sophora, developed by the Hamburg-based company subshell, which is used by the editors of ARD-Aktuell during the production workflow. The Tagesschau app, on the other hand, offers personalized message sorting, based on machine learning, and a search with chatbot interface. The results are apparent: with 4.6 stars in the iTunes App Store, the tagesschau app is the top rated news app and has doubled its page impressions per visit after the relaunch.

 

The whole Appsfactory team is very happy about the Lovie Award, which is awarding the intensive and ongoing work on the tagesschau app on international level!

19. Oktober 2018
23. August 2018

Seit dieser Woche ist es offiziell: APPSfactory, eine der führenden Agenturen für kundenzentrierte digitale Transformation, erhielt die Auszeichnung als Microsoft Certified Gold Partner und ist damit Teil des Microsoft Partner Networks. Der Gold Partner Status dokumentiert die herausragende Microsoft Azure Cloud Plattformkompetenz der APPSfactory. Relevante Referenzprojekte und Mitarbeiterzertifizierung als Voraussetzung Als Bedingung der Gold-Mitgliedschaft galt […]

26. Juli 2018

Ab August 2018 ist die APPSfactory, Deutschlands führende Spezialagentur für kundenzentrierte digitale Transformation, auch in der Thüringer Landeshauptstadt Erfurt vertreten. Nach der Gründung in Leipzig im Jahr 2009 und der Eröffnung des Büros in Hamburg 2016 folgt damit das dritte Büro der Agentur, die inzwischen über 115 Mitarbeiter beschäftigt. Die APPSfactory entwickelt mobile Applikationen und anspruchsvolle […]

25. Juli 2018

Die neue Toppits Foodsaver App, die APPSfactory in den vergangenen Monaten im Auftrag des Haushaltsfolienherstellers Cofresco für die Marke Toppits konzipierte, hilft Verbrauchern, den Durchblick im Tiefkühlfach oder der Kühltruhe zu behalten. Die App für iOS und Android registriert den Inhalt des Gefrierschranks, berechnet die Haltbarkeit der eingefrorenen Lebensmittel und erinnert Nutzer an den rechtzeitigen Verbrauch dieser. Weltweit werfen […]

19. Juli 2018

Die neue my Highlights App, die APPSfactory im Auftrag von Vattenfall realisierte, bietet ihren Usern Gutscheine und Angebote sowie die Möglichkeit, sich mit dem persönlichen Kundenlogin in den eigenen Vertragsbereich einzuwählen. Begleitend zur Umsetzung der mobilen Apps für iOS und Android entwickelte APPSfactory ein Loyalty Campaign Management System, das den Vattenfall Mitarbeitern die unkomplizierte Verwaltung von […]

28. Juni 2018

Im kürzlich von iBusiness veröffentlichten Internetagentur-Ranking 2018 belegt die APPSfactory den 50. Rang und kann sich im Vergleich zum Vorjahr erneut steigern. Mit einem Umsatzwachstum auf 6,5 Millionen € in 2017 blickt die Leipziger Agentur erneut auf ein sehr erfolgreiches Geschäftsjahr zurück. In den Subrankings Mobile (Platz 11) und Business Transformation (Platz 11) kommt die APPSfactory sogar […]